torsdag, april 26, 2012

Inte rädd

Jag har ju berättat att mina hjärtvärden är bättre och att jag mår bättre. Jag försöker mitt bästa för att förbättra min kondition i lagom takt. Det blir mest korta promenader och så sitter jag ibland på min motionscykel korta stunder. Idag gick jag fram och tillbaka till affären som ligger väldigt nära oss. Den promenaden blir ungefär dubbelt så lång som den korta promenad jag brukat gå här nu ett tag, men affären ligger ändå väldigt nära. Så roligt kändes det i alla fall idag när jag gick dit. Gjorde nog det någon gång i somras senast.

Men det känns så underbart att jag känner att orken är jättemycket bättre. Framför allt känner jag mig inte rädd för att jag ska överanstränga mig. Jag måste så klart pressa mina gränser lagom, det måste ju alla som vill förbättra sin kondition, men tidigare har det verkat som att jag måste ta konsekvenserna i veckor och månader av att jag överansträngt mig, nu känns det som att jag kommer tillbaka på banan efter några dagar om jag pressat mig för hårt.

Som härom kvällen cyklade jag en liten stund på motionscykeln innan jag la mig. Det var grymt tungt och jag pressade mig för hårt och jag fick lite kramp i bröstet som jag fick lov att somna med. Jag fick ju inse att jag kämpat för hårt och att jag måste vara noga med att lyssna på min kropp, men samtidigt var det en sån skön känsla att inte vara rädd efteråt. Jag visste att konsekvenserna skulle släppa snart.

1 kommentar:

Pauline gravid v 26 sa...

Jag har ju inte följt dig så länge så jag vet inte riktigt vad du har haft för problem men jag är glad för din skull att det börjar kännas bättre =)

Jag är riktigt glad över att ha en bra barnmorska och det känns så skönt =)